کمپین «نم نم» با عمری بیش از دوسال از طریق تشویق فروشگاهها به نفروختن سیگار به مقابله با پدیده دخانیات و اعتیاد رفته است.
به گزارش پایگاه خبری اعتیاد و به نقل ازخبرگزاری مهر، کمپینی در فضای حقیقی و به تازگی مجازی در داخل فعالیت میکند که هدف اصلی آن مقابله با پدیده اعتیاد، عرضه مواد مخدر و دخانیات است. کمپینی موسوم به «نم نم» که قصد سازندگانش از این نامگذاری «نه به مواد مخدر و نه به مواد دخانی» بوده است.
یکی از اقدامات این کمپین این است که مراکزی که میتوانند عرضه دخانیات انجام دهند و دست به این کار نمیزنند را مورد تشویق قرار میدهند. یکی دیگر از اقدامات این کمپین که در قالب انتظارات آن از اعضا قلمداد میشود هم این است که اعضا فقط از فروشگاههایی که جزء کمپین هستند (یعنی جلوی عرضه دخانیات ایستادند) خرید کنند. راه شناسایی چنین فروشگاههایی هم این طور است که از سمت مدیران کمپین به چنین فروشگاههایی تابلوهایی اهدا میشود که در آن عبارت زیر درج شده است:
«با افتخار دخانیات نداریم؛ ما از سودش گذشتیم، شما هم از مضراتش بگذرید!»
طراحان این کمپین بر این نظر هستند که پیشگیری از اعتیاد با مشارکت مردم و یادآوری این نکته که مصرف دخانیات ممکن است همیشه به اعتیاد منجر نشود، اما آن را دروازه ورود به اعتیاد میدانند. آنها اقدام برای راه اندازی کمپین نم نم را نوعی فعالیت آتش به اختیار میدانند و با شعار #من_از_پویش_نم_نم_حمایت_میکنم به دنبال جا انداختن آن در فضای مجازی هستند.
علاقمندان به حمایت از این کمپین میتوانند در فضای مجازی (شبکه های مختلف و پیام رسان های محبوب داخلی و خارجی) شناسه @NamNam_Campaign را جست و جو کنند.
منبع: همشهری آنلاین
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |